fredag 9 augusti 2013

Innan semestern

Efter det senaste inlägget körde jag ytterligare några pass på Sydpoolen innan jag åkte på semester den 6 juli. Den 1 juli tränade jag PowerYoga som var riktigt skönt, men afron (som jag hade tänkt att gå på innan) hann jag tyvärr inte till. Sen den 2 juli – galen som jag var – deltog jag i två riktigt tuffa pass efter varandra. Först ett utomhuspass som heter PowerWalk, men som även innehöll en hel del löpning i Kusens Backe. Jag var helt slut efter passet vilket kanske inte var så konstigt med tanke på en snittpuls som var 160 och en maxpuls på 206 (kaloriförbrukning 918 kcal). När vi var klara hade jag funderingar på att hoppa över nästa klass men jag hade inte varit på Step på ett bra tag och ville testa passet med denna instruktör. Jag kunde tyvärr inte ge allt och kände mig rätt sliten. Att koreografin inte var särskilt rolig gjorde kanske inte saken bättre. Cillas Step-klasser är så mycket bättre, där känns det mer som dans på stepbrädan, men man kan ju inte alltid ha henne som instruktör. Dessutom resulterade detta pass också i hög puls (snitt 158, max 179) och många förbrända kalorier: 864, så det var bra träning för kroppen.

På onsdagen hade jag vilodag men på torsdagen var jag med på ett härligt KundaliniYoga-pass och tanken var att avsluta träningsveckan här i Sverige med bästa Cilla och JustDance på fredagen. För att hinna till passet hade jag behövt gå lite tidigare från jobbet än vanligt. Det har gått bra tidigare men eftersom det var min sista arbetsdag innan semestern ville jag inte lämna något halvdant, ville hellre att de arbetsuppgifter jag hade fått skulle vara klara. Jag blev färdig kl 17 då jag vanligtvis slutar, så det var inget konstigt med det och det var skönt att veta att allting var klart, men passet missade jag tyvärr.

Istället för att gå till Sydpoolen, gick jag hem där jag hämtade min resväska i källaren och började packa inför semestern hemma i Ungern. Dit åkte jag redan på förmiddagen den 6 juli och tillbringade en hel månad i värmen. Jag behövde verkligen fylla på med energi efter exjobbet och allt så det blev en hel del vila. Men jag ville inte gå upp i vikt mer än jag redan hade gått upp sedan i höstas så lite motion blev det under de här veckorna för att i alla fall hålla vikten.


Om min semesterträning skriver jag lite senare. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar