söndag 24 februari 2013

Fredag Just Dance, Lördag Cirkel, Söndag Träningsvärk...

I torsdags blev det ingen träning. Jag fattade några viktiga beslut om vilken väg jag skulle välja i mitt examensarbete och ville verkligen börja rita upp sakerna. Hade bra flow och det hade varit synd att bara avbryta och gå och träna. Den här gången var det rätt beslut att skippa träningen för jag lyckades komma långt under torsdagskvällen vilket gjorde att jag hade en bra handledning med min lärare på fredagen.

Men samtidigt som jag avbokade torsdagspassen, lovade jag mig själv att gör allt för att hinna till Just Dance och jag bokade också en cirkeldejt med Veronica till lördagen för att den träningen också skulle bli av och för att äntligen kunna träffa Veronica.

Jag hann till Just Dance och fick testa den nya releasen för första gången. Det var ett roligt pass , men några av de gamla låtarna och koreografierna saknade jag lite. Pulsklockan hade jag på mig under passet men jag hade lika gärna kunnat skippa den för den visade 00 i puls större delen av klassen.

Den fick dock en ny chans igår när Veronica och jag skulle köra cirkel kl 11. Ett pass som jag förut besökte regelbundet och tyckte väldigt mycket om. På sistone har jag inte kunnat vara med eftersom jag ofta jobbar på lördagar vid den tiden, därför kände mig extra peppad inför träningen. 9 stationer, 2x45 sekunder på varje och två varv där under det andra varvet är det nya övningar på de flesta stationer.

Jag kände redan på uppvärmningen en grym energi inom mig och jag ville ge järnet hela passet. Försökte utmana musklerna med de tyngsta vikterna på varje station och ibland fick t.o.m. hämta större vikter. Kul att känna sig stark. På konditionsstationerna handlade det om att få upp pulsen ordentligt. Därför valde jag bort hopprep t.ex. Jag var riktigt dålig på det igår, ingen koordination alls, jag hade ingen flow, fick stanna upp ofta för att repet fastnade hela tiden. Hade jag fortsatt så hade det inte resulterat i någon hög puls... så jag struntade i det och körde annat som gav en maxpuls på 183 om man kan tro på pulsklockan.

Och det är ganska jobbigt att inte kunna lite på klockan, så jag där och då bestämde mig för att köpa ett nytt pulsband. Veronica och jag skulle åka till Sushikungen för en god lunch och bara några hundra meter därifrån hittar man ju XXL, så vi sa att vi skulle gå förbi sportbutiken och se om de sålde pulsband.

Men först skulle vi alltså ladda med god sushi efter en tuff träning:

9-bitars sushimix, laxtemaki och en 6-bitars hokkaido in flames som vi delade på.

Så himmelskt gott! Jag skulle kunna äta där varje dag. :D

Efter lunchen åkte vi till XXL där det var förvånansvärt mycket folk med tanke på att lönen först kommer på måndag... Det var svårt att få hjälp men till slut hjälpte de oss och jag fick ett pulsband för ett okej pris.
Bandet såg annorlunda ut redan i förpackning och det var det också när jag öppnade paketet.



Det övre bältet är mitt gamla och det nedre är det nya och jag tycker att det ser lovande ut. Det ser ut som att det nya kan ha bättre passform och förhoppningsvis kommer det att ge mig korrekta siffror i fortsättningen. Det ska bli spännande första gången jag testar det. Om det blir idag eller imorgon är inte bestämt. Just nu känner jag träningsvärk i hela kroppen efter gårdagens cirkel som kan göra att jag väljer att vila idag, men vem vet?! Solen skiner och ett utomhuspass lockar... Ska dock ägna mig åt lite hushållsarbete först.

Vi hörs!

1 kommentar: