lördag 16 mars 2013

PT-timmar


Bara två dagar efter det senaste inlägget vaknade jag med halsont på morgonen. Hoppades att det snabbt skulle gå över. Istället var jag sjuk i 1,5 vecka under slutet av februari/början av mars vilket satte stopp för mina träningsplaner. Jag hade bl.a. tänkt följa Vasaloppet från en spinningscykel tillsammans med Veronica, men istället fick jag följa den från soffan. Det var intressant det med, men att cykla hela tiden hade känts som en utmaning. Jag får vänta till nästa år...

Samtidigt som jag var sjuk väntade en delkritik i skolan. Och det gjorde ju inte saken bättre. Jag var tvungen att jobba och kände mig stressad vilket säkert inte hjälpte mig att bli frisk snabbt. Jag var inte nöjd med min presentation heller och var ganska nere i slutet av nästa vecka.

Så i lördags bestämde jag mig för att gå på cirkelträning. Jag var fortfarande lite täppt i näsan och öronen med mådde bra annars. Kanske var det ändå lite för tidigt att träna, men jag tog det lugnt på konditionsstationerna och fokuserade mer på styrkeövningarna där hjärtat inte behövde jobba lika mycket. Snittpulsen landade på 148 och resultatet av passet blev bl.a. 786 förbrända kalorier.

Det var skönt att kunna träna igen och jag såg fram emot att kunna träna mer regelbundet. Samtidigt visste jag att en studieresa väntade i Ungern där jag skulle reflektera över delkritikens kommentarer och samla på mig ytterligare inspiration till mitt exjobb och fortsätta arbeta på mitt sista skolprojekt.

Då kom jag att tänka på att jag ju har en kompis vars syster jobbar som PT så jag bestämde mig för att kontakta henne och se om det fanns möjlighet att boka några PT-timmar med henne under tiden jag är i Ungern. Hon hade bara några få tider kvar, men eftersom jag i stort sett kunde köra när som helst hittade vi hela fyra tillfällen.

Första gången jag träffade henne var i onsdags och i torsdags körde jag också med henne. Hur passen såg ut och vad jag gjorde berättar jag om i nästa inlägg.

1 kommentar: