måndag 1 april 2013

Ny vecka, ny månad, nya tag


(Nej, det här inlägget kommer inte att handla om PT-timmarna som jag lovat, men det kommer också.)

Jag är tillbaka på ruta ett... Det har inte gått bra alls med varken mat eller träning. Jag har offrat mycket träningstid för att jobba på mitt examensarbete utan att jag ser tillräckligt stor skillnad på prestationen jämfört med om jag hade ägnat 1 timme åt träning varje dag. Det är säkert så att jag inte jobbar särskilt fokuserat så många timmar i sträck. Så jag borde verkligen pausa ibland och träna. Det som jag också har märkt är att jag jobbar bäst på morgnarna och sent på eftermiddagarna/kvällarna. Så det borde finnas utrymme för träning mellan lunch och mellis. Det finns dock inte många pass på gruppträningsschemat på gymmet då, så jag kommer att behöva köra mycket på egen hand som ju inte är lika lätt.

Men jag har bestämt mig för att verkligen träna en timme om dagen varje dag (som under fitnessfighten) från och med idag. Det kan vara ett FF-pass, eller något av passen som jag fick av PT:n häromveckan, en rask promenad (borde snart börja springa också) eller, om jag nu ändå skulle hitta, ett pass på Sydpoolen.

Vad det gäller maten, kommer jag även där att följa de rekommendationer jag fick under Fitnessfighten-månaden eftersom jag såg resultat. Så idag efter att ha tagit sovmorgon, började jag dagen med en frukostsmoothie kl 9. Nästa måltid väntar kl 12 eftersom man ska äta var tredje timme. Jag måste kolla i frysen vad vi har hemma så jag kan komma på någon bra måltid, men det borde inte vara några problem att hitta bra ingredienser.

Principen för lunch och middag (för tjejer) är väldigt enkel:
  • Ta 150 g valfritt kött/kyckling/fisk
  • 25 g ris, pasta mm eller 70 g potatis (okokt)
  • 100-150 g valfria rotfrukter/ grönsaker
  • Någon kall creme med keso/kesella 50-100 g


Ska bli spännande att se vad det blir för lunch idag. Men först väntar lite hushållssysslor.

Ha en trevlig annandag påsk :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar