fredag 9 november 2012

Från tå till topp


blev jag masserad igår. Och det var välbehövligt. Jag har länge velat gå på massage men har inte haft tid, så nu när jag skulle till Ungern för att göra lite research-arbete inför examensarbetet, bad jag mamma om att boka en 90-minuters thai massage åt mig.

Jag landade i Budapest 23:33 i onsdagskväll, var hemma hos min familj 1:30 på natten och kl9 hade jag redan bytt om till de klassiska byxorna och tröjan som man ska ha på sig när man går på traditionell thai massage.

Började med 30 minuters fotmassage som följdes av 60 minuters helkroppsmassage. Innan jag gick dit visste jag inte att jag hade så mycket problem med vaderna, lårmusklerna och sätesmusklerna. Jag känner oftast bara övre delen av ryggen och axlarna, men igår kändes mycket mer i nedre delen av kroppen och tjejen var så himla duktig som hittade dessa nya problemområden och tog sig tid att massera dem. Självklart var det mycket stretch också och det är så lyxigt att någon annan gör det åt mig.

Kl 10:30 hade jag även fått huvudet masserat och ryggen knäckt ;o) och började nöjt byta om till mina vanliga kläder.Kände mig som en ny människa när jag begav mig till arkivet där jag skulle leta efter material till ex-jobbet. Hittade faktiskt massor och jag hann inte ens gå igenom allt så jag får fortsätta på måndag eftersom de inte har öppet på fredagar.

Därför bestämde jag mig för att inte ställa klockan igår kväll och låta kroppen vakna av sig själv denna fredagsmorgon. Kl 9:42 öppnade jag ögonen och kl 10 klev jag ur sängen. Har inte gjort så mycket idag, ätit frukost, tvättat håret, duschat, lekt med var underbara hund... Men nu börjar det bli dags att åka in till stan, och se vad jag kan hitta på biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar