lördag 17 november 2012

Helg!


Helgen har varit bra hittills. Inledde med att jobba på fredagskvällen och i samband med det rörde jag på mig i 75 minuter med en snittpuls på 126 vilket resulterade i 556 förbrända kalorier. Sedan startade jag en tvätt och jobbade på ex-jobbet medan jag väntade på att kunna hänga kläderna på tork. När de väl hängde där de skulle ställde jag väckarklockan på 10:02 för att inte missa yogadejten med Mia och la mig.

Jag sov riktigt gott och vaknade först när klockan ringde. Kan inte påstå att jag var helt utvilad, men mycket mindre trött än igår. Efter frukosten bytte jag om, fyllde på min vattenflaska och tog med mig yogamattan till Sydpoolen. Där träffade jag Mia som också var redo var lite yoga.

På träningsanläggningen har det hänt mycket sedan jag senast var där. Förra helgen invigdes det nya gymmet och den nya gruppträningslokalen och alla lås byttes i omklädningsrummen. Dessutom har de bytt ut medlemskorten mot nya. Det var lite att fixa med det för min del, men det gjorde jag först efter klassen.

Kundalini Yogan. Den var riktigt bra. Så skönt att jobba med energin, sträcka ut kroppen, arbeta med ryggen och samtidigt fokusera på andningen och slappna av. Kände mig mycket piggare och faktiskt också lite längre och rakare i ryggen efter klassen och jag kände även en inre energi som sa till mig att jag nu skulle lyckas arbeta koncentrerat med ex-jobbet tills det blir dags att förbereda oss inför en fest som vi är bjudna på ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar