fredag 16 november 2012

Yogadejt


Innan jag åkte till Ungern träffade jag Mia över en lunch/fika förra onsdagen. Vi pratade om en hel del som vanligt och kunde bland annat konstatera att vi båda skulle verkligen behöva träna, men att det på sistone inte har blivit av. Det finns en förklaring (och säkert några ursäkter också) i både hennes och mitt fall. För mig har det handlat om skolan.

När projektet som hade tagit upp all min tid sedan i början av september äntligen var slut, åkte jag till Ungern för att göra lite research inför exjobbet. Jag var där i en vecka och jobbade med skolarbetet varje dag. Till och med på helgen. Det var tidiga morgnar nästan varje dag (förutom fredagen) eftersom  jag lyckades boka in alla mina möten tidigt på dagarna. Men researchen har verkligen gett resultat. Samtalet med borgmästaren, mötet med stadsarkitekten, timmarna jag tillbringade i arkivet och biblioteket har gjort att jag har mycket material jag kan använda när jag påbörjar mitt exjobb i januari. Mellan alla måsten försökte jag umgås med familjen så mycket jag kunde och det var riktigt trevligt.

När jag hade en stund över mitt på dagen då alla jobbade unnade jag mig en thai massage (och faktiskt en till), en ansiktbehandling, manikyr och pedikyr, en cappuccino medan jag läste igenom det samlade materialet. Rörde på mig gjorde jag också i form av vardagsmotion. Jag promenerade alltid från ett möte till ett annat eller från biblioteket till arkivet och så vidare. Dessutom besökte jag platsen flera gånger för att dokumentera och lära känna den mer och då gick jag också runt i några timmar. Men riktig träning har det inte blivit.

Jag kom hem till Sverige i onsdagskväll och hoppades kunna gå på yoga på torsdagen, men jag jobbade sent på kontoret så jag hann inte dit.

Imorse när jag klev på bussen till skolan satt Mia där och vi åkte tillsammans. Vi konstaterade återigen att vi båda behöver/måste träna men att vi fortfarande inte har gjort det. Då kom jag att tänka på att det kanske är lättare att komma iväg om man har en kompis som också ska dit. Så vi sa att vi bokar in kl11 imorgon och går på KundaliniYoga. Och nu måste vi båda dit!!!

Dessutom kommer jag att motionera lite ikväll också. Ungefär 1,5 timme promenad/jogging blir det i jobbet och det kan inte skada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar