onsdag 12 december 2012

Inga prickar idag, hoppas jag


Jag räknade med att vara hemma runt kl 14-14:30 förra onsdagen. Därför hade jag bokat in mig på Step och Mindfulness till på kvällen innan jag åkte till Schweiz. Jag har velat gå på Step sedan höstterminen började men har inte kunnat delta en enda gång. Därför såg jag fram emot passet extra mycket. 

Jag kunde dock inte vara med den där gången heller pga att mitt flyg var jätteförsenat. Avboka kunde jag inte heller göra från flygplatsen så antagligen har jag fått två prickar i Actic:s bokningssystem... får jag en till prick inom loppet av en månad, blir jag avstängd från passbokningen och gruppträningen i en månad enligt reglerna. Jag ska se till att slippa det.

Ikväll är jag bokad på samma pass som förra veckan och nu hoppas jag på att verkligen kunna vara med. Idag har jag jobbat hemifrån, så jag har bara en ca 13-minuters promenad till anläggningen. Det borde gå alltså. ;o)

I så fall blir dessa pass de första på väldigt länge. Fast jag rörde på mig två gånger i helgen i alla fall. Först var det 100 minuter med promenad, jogging och spurtar. Snittpulsen låg på 140 och kaloriförbrukningen landade på 965 kcal. Andra gången handlade det om samma motionsform fast lite kortare. 77 minuter blev det med en snittpuls på 136 och 855 förbrända kcal.

Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av kvällens pass eftersom jag aldrig har kört för denna instruktör, men på Step brukar det vara hög puls, mycket ben och peppande musik. Det hoppas jag på denna onsdag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar