onsdag 12 december 2012

Träning!


Äntligen var jag och tränade på Sydpoolen. Step var det första passet jag besökte ikväll. Rätt bra musik men ingen jätterolig koreografi och stämningen var inte lika pepp som på Cillas pass. Svettades gjorde jag i alla fall och pulsen var hög som jag hade hoppats: som högst 188, i snitt 152 och kaloriförbrukningen landade på 683 kcal. Vill gärna gå på Step mer ofta, men önskar faktiskt att Cilla skulle ha Step igen. Jag älskar verkligen hennes koreografier och musik och tycker att hon är en väldigt duktig instruktör.

Mindfulnessen med Olli skulle jag dock inte vilja ändra på. Den var så himla bra! Vi inledde med lite yoga där vi jobbade med ryggen och mjukade upp höfterna. Sedan la vi oss ner på rygg, fokuserade på andningen och försökte alltid föra tillbaka våra tankar till andningen om och när de vandrade iväg. Efter en stund började vi scanna av kroppen. Jag slumrade säkert till några gånger under kroppscanningen, men det gjorde inget. När vi skulle komma tillbaka till rummet efter passet mådde jag riktigt bra. Jag har laddat upp med en hel del positiv energi som jag ska försöka behålla och använda resten av denna termin. Slutkritik i projektet har jag på tisdag. Bookleten måste lämnas in på fredag nästa vecka. Sedan väntar ett efterlängtat jullov med nära och kära innan vårterminen drar igång.

Och nu ska jag njuta av ett varmt bad innan jag lägger mig. Känns som att det finns en god chans att jag kan sova gott inatt. ;o)

1 kommentar: