söndag 23 december 2012

Känner mig så peppad

Efter dagens pass på Sydpoolen känner jag mig så grymt taggad inför det nya träningsåret. Jag var på ett riktigt roligt Just Dance med Cilla idag, ett pass som hon kommer att köra nästa termin. Det ser jag verkligen fram emot. Det var så himla roligt. Peppande låtar, olika men enkla koreografier för varje låt så man kan hänga med även om man är där för första gången. Bra fart hela passet igenom. En lite lugnare låt precis i mitten så man hinner hämta andan, för att sedan fortsätta i det grymma tempot passet har. Snittpuls på 160 och maxpuls på 195 säger en hel del om hur mycket fart jag hade i benen, höfterna, överkroppen, armarna... ja, hela kroppen. Och så förbrände jag 833 kcal. Har jag sagt att jag tyckte att det var väldigt roligt också?! ;o)

Kl 12 hade vi stretchat klart efter den härliga dansklassen och några av oss började ta fram stepbräda, stång, viktplattor och hantlar, samt en matta inför nästa pass. 12.30 körde jag BodyPump. Det var tufft efter att inte ha tränat särskilt mycket sedan i september, men det var samtidigt skönt att låta musklerna arbeta. Vi får se hur det kommer att kännas imorgon. Jag kan komma att ha träningsvärk här och var. :o) På detta pass var pulsen inte lika hög som på Just Dance vilket är helt normalt. I snitt slog hjärtat 131 slag i minuten, ändå landade kaloriförbrukningen på 524 kcal som jag är väldigt nöjd med.

Efter passen väntade ett varmt bad och en god lunch hemma. Sedan fortsatte dagen med städning och förberedelser inför morgondagen. Men nu tänker jag bara koppla av resten av kvällen och försöker njuta av jullovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar