fredag 21 december 2012

Snart är det jullov


I tisdags hade vi slutkritik för det senaste (och höstens sista) projektarbete vilket för flera studio-kamrater betydde också början av jullovet. Men jag (och sju andra blivande exjobbare) har en sista skoluppgift kvar att göra innan jullovet verkligen kan börja. Bookleten till exjobbet som är en sorts förberedelse inför examensarbetet där man formulerar målet för exjobbet, bestämmer frågeställningen och metoden, beskriver kontexten, samt gör en tidsplanering och börjar fundera på vilka material som ska finnas med på slutpresentationen måste skickas in digitalt idag. Lärarna ska läsa igenom den under jullovet för att sedan bestämma om man kan börja sitt examensarbete den 7 januari. Så bookleten är en av förutsättningarna för att man ska kunna göra sitt sista projekt i skolan.

Vi har haft delinlämningar under hösten för att idéerna ska hinna mogna och bearbetas och igår började jag finslipa texten. Men jag tog också en kort paus under gårdagen för att åka och spela lite badminton med maken. Det är så roligt med badminton!!! Jag önskar att vi kunde köra en gång i veckan. Men det är ganska dyrt på kvällstid och på dagtid när det är nästan halva priset jämfört med kväll och helg då är vi oftast i skolan båda två. Men igår kunde vi alltså gå dit på dagen och svettas lite.

Efter en halvtimme önskade både mina skinkor och min höger underarm att jag skulle ha spelat badminton mer regelbundet, för musklerna började bli trötta redan då. Vi fortsatte dock att spela för vi hade många roliga dueller som var sååå spännande!!!

Att hela tiden hålla igång och röra på fötterna är förutsättningen för att hinna de svåra bollarna och också anledningen till att man har ganska hög puls hela tiden. Igår slog hjärtat 171 slag i minuten som mest och snittpulsen var också rätt hög: 152. Kaloriförbrukningen landade på 744 kcal.

Det är så skönt när man vet och känner att man har tränat kroppen. Därför är jag extra ledsen över hur den här hösten (och faktiskt nästan halva året) blivit när det kommer till träningen. Men låt mig återkomma med reflektioner om det gångna träningsåret lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar