måndag 24 juni 2013

Sällan man dansar barfota

... men jag tycker om känslan. Så skönt att låta fötterna vara fria och andas och få känna på underlaget. Synd bara att huden på mina fötter är så himla känslig... jag fick en blodblåsa under höger stortå, större än en 10-krona. Inte så skojigt... men som tur var kunde jag ändå njuta av passet. För afron är riktigt rolig. Man kan släppa loss, skaka på kroppen, njuta av musiken och bara följa rytmerna. Vissa låtar var riktigt snabba och tack vare det och de enkla stegkombinationerna lyckades jag verkligen få upp pulsen. Så pass mycket att min snittpuls landade på 160. Maxpulsen blev 182 och 831 finns på minuskontot när det gäller kalorier. Nöjd! Nästa vecka kommer jag också att delta. Jag ska bara se till att tejpa fötterna innan... eller så får jag köra i skor, fast det vill jag helst inte. Vi får se hur det blir.

Till PowerYogan blev i alla fall Compeed lösningen (tur att jag hade en i väskan) och jag var försiktig och anpassade rörelserna och positionerna så att jag skulle ha så lite tryck mot stortåns undersida som möjligt. Det gick bra och jag är glad att jag kunde vara med på yogan för det kändes som att min kropp behövde den. På det passet är jag också inbokad nästa vecka. ;o)

Nu ska jag bara ta hand om blåsan och sedan sova. Jag försökte hitta svar på vad man ska göra med en blåsa som är fylld med blod på vardguiden.se men inget svar fanns där. Kollade runt lite på nätet och som vanligt fanns det olika åsikter. Vissa tyckte att man skulle låta blåsan vara, andra tyckte att man skulle sticka hål i den. Det var någon som skrev att om den sitter på ett sådant ställe som gör att man störs i vardagen, borde man göra hål, men om man inte upplever att det påverkar något negativt kan man låta bli. Jag kan ju inte riktigt gå normalt som det är nu så det blir att sticka ett hål i den och se vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar