måndag 24 juni 2013

Träningväskan är packad

precis som i onsdags. Då åkte jag och maken till bollhallen direkt efter att jag hade slutat på jobbet. Vi spelade badminton i en timme och det var riktigt svettigt och roligt samtidigt. Vi har svårare och mer spännande bollar för varje gång vi besöker bollhallen och det är så himla kul. Badminton är verkligen bra träning. Man måste röra på sig hela tiden och vara beredd på snabba vändningar och jobbiga bollar. Under vår mest spännande boll fick jag springa så pass mycket att min puls gick upp till hela 192 slag i minuten… Behöver jag säga att jag var riktigt andfådd?! :o) Fast det var jag faktiskt större delen av de 60 minuterna vi tillbringade i bollhallen. Snittpulsen var 156 och kaloriförbrukningen landade på 828 kcal.

Redan under spelet kände jag att jag skulle vakna med träningsvärk morgonen därpå. För att försöka förebygga den sortens träningsvärk som inte känns skön bara jobbig, bestämde jag mig för att ta en promenad hem. Det innebar 2,34 km i ett långsamt tempo (6,1 km/h) och ytterligare 267 förbrända kalorier (maxpuls 153, snittpuls 133). Väl hemma tog jag en snabb dusch och somnade ganska fort efter det.

I helgen har jag mest ägnat mig åt vila. Jag känner mig helt slut hela tiden och min allergi plågar mig också, tyvärr. Jag sov faktiskt nästan till kl 12 varje dag fredag-söndag och jag tror att min kropp behövde det för att orka de sista två veckorna på jobbet innan jag kan påbörja min semester.

Men idag kommer kroppen få jobba för jag packade träningsväskan i morse för att kunna gå till Sydpoolen direkt efter jobbet. Jag är anmäld till två ”barfotapass”: först Afrodans och sedan PowerYoga. Och nu måste jag börja gå om jag vill hinna dit.

1 kommentar: