tisdag 2 april 2013

Platsbyte


Idag byter jag plats på mellanmål och frukost. Detta för att jag ville börja dagen med en morgonpromenad. Jag ville inte ha massa mat i magen då, men ville också kunna pressa mig något och därför behövde jag lite energi. Så kl 7 drack jag upp andra portionen av den smoothie som jag gjorde igår och sedan tog jag på mig träningskläder och drog ut på en runda med sports-tracker och spotify som sällskap.

Solen sken och det kändes riktigt härligt. Jag njöt verkligen av att vara ute och röra på mig. Det här var mitt första utomhuspass sedan Hässelbyloppet i oktober, tror jag. Så det var verkligen på tiden. Spellistan innehöll en massa bra låtar från 80-90-talet med härligt tempo vilket måste ha hjälpt mig med farten. Jag märkte inte ens, men jag gick faktiskt med en snittfart på 6,6 km/h vilket inte alls är tokigt. Jag är faktiskt nöjd med det!

Pulsen lyckades jag också få upp: max 172, snitt 145 vilket tyvärr mest tyder på att jag är i dålig form, men också på att hjärtat faktiskt fått jobba lite. Kaloriförbrukningen landade på 686 kcal som också är ett tecken på att jag har en lång väg att gå tills jag har bra kondition igen. Men men... jag är i alla fall färdig med dagens träning. Behöver inte klämma in den sent på kvällen som jag fick göra igår. Då valde jag att köra FitnessYoga med dvd:n jag har hemma. Lite mjukstart med andra ord... men jag är igång!

Nu är det snart dags för frukost. Kl 10 ska jag försöka få i mig något gott och mättande. Det lär bli en smoothie igen... det går så snabbt att göra. Det är tillräckligt tidskrävande att tillaga alla huvudmåltider, så det kan vara bra att göra det något lättare för sig när det kommer till frukost och mellanmål.

Vad åt Ni till frukost idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar