torsdag 4 april 2013

Seg start på dagen

Jag hade ställt klockan på kl 6 för att ta en morgonpromenad innan jag skulle börja jobba på skolarbetet. Den ringde kl 6, 6.10, 6.20, 6.30 men kl 7.40 låg jag fortfarande kvar i sängen. Orkade verkligen inte kliva upp men till slut var jag ju tvungen att lämna sängen och efter en kopp kaffe och ett mellanmål som bestod av knäckebröd och skagenröra stängde jag lägenhetsdörren efter mig 8.20.

Jag gick samma runda som i förrgår men aningen långsammare. Det blev 6,12 km med en snittfart på 6,5 km/h. Pulsen lyckades jag pumpa upp till 162 när jag gick över bron och snittpulsen landade på 137. 676 kcal förbrändes under promenaden och snart väntar dagens andra måltid: frukosten.

Trots att morgonen hade varit lite seg är jag än så länge nöjd med dagen. Hoppas att det också kommer att gå bra att jobba nu...

Försök att vara utomhus under dagen! Det är underbart att känna hur solen faktiskt börjar värma ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar