onsdag 9 januari 2013

Dubbelt igen!


Ikväll var det återigen dags att gå till Sydpoolen. Första passet hade varit Zumba enligt vårschemat, men jag såg på eftermiddagen att de hade ändrat till Afro. Det gjorde inte mig något. Jag har alltid tyckt om afrodans och jag såg fram emot att dansa för någon som också kommer från Afrika. Instruktören var riktigt bra. Man märkte direkt att hon har det i sig. Sättet hon rörde sig på och följde musiken... riktigt kul att se!

Härliga rytmer var det under hela passet, både kända och mindre kända låtar, enkla koreografier vilket gjorde att man kunde hänga med och verkligen få upp pulsen. Man jobbade mycket med armarna, hela överkroppen och även höfterna fick naturligtvis vara med.

Vissa körde med skor men jag valde att följa instruktörens väg som dansade barfota. Det känns på något sätt som att det är så man ska dansa afrikansk dans. Fast jag kan förstå alla som behöll skorna på för fötterna är ju inte vana vid att man dansar barfota, inte mina i alla fall. Det känns framför allt på undersidan av stortån där det verkar som att det översta hudlagret har jag slitit på, men det är inget jag inte överlever. Dessutom vänjer sig fötterna säkert om man går flera gånger. Och det tänker jag göra!

Kanske kommer jag inte att kunna göra det varje vecka för passet ligger annars på måndagar och börjar samtidigt som PowerYogan som jag också skulle vilja gå regelbundet på denna termin. Men jag skulle ju kunna köra varannan vecka, släppa loss och samtidigt träna hela kroppen. För det gör man verkligen. Idag hamnade snittpulsen på 149 och kaloriförbrukningen på 644 kcal.

Och efter dansklassen var det dags för Yoga. Ikväll var det Olli som ledde passet och hans pass är oftast tuffa. Kvällens var inget undantag. Musklerna utmanades ordentligt, men vi ägnade tid åt stretch- och balansövningar också.

Nu känns det som att jag har kommit igång med träningen. Hoppas att jag lyckas fortsätta på samma sätt. Maten börjar jag också få ordning på och hoppas att det kommer att ge resultat. Jag ska bli normalviktig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar