söndag 6 januari 2013

Lunchen satt fint


efter två pass på Sydpoolen.
Chilihamburgare med BBQ-potatis och grönsaker
Inspiration till lunchen hämtade jag från när jag körde Fitnessfighten. Tyvärr hade jag inte alla ingredienserna hemma så jag fick improvisera lite (borde ha gjort någon god sås till t.ex., men hade ingen kvarg hemma och grönsakerna blev också annorlunda), men det blev gott ändå. Det riktiga receptet hittar ni HÄR. Får väl åka och handla så snart som möjligt för att underlätta matlagningen. Men idag måste jag göra klart ett skolarbete, så det kanske inte blir av förrän imorgon. Tur att jag tränade på förmiddagen. För nu kan jag i alla fall med gott samvete sitta framför datorn tills uppgiften är klar utan att känna pressen att jag måste hinna träna.

Två pass blev det, som sagt var, idag också. Men inte exakt de som jag trodde att jag hade bokat in mig på. När jag kom till gymmet och skulle bocka av mig stod det att 11:30-passet skulle vara BodyPump, inte Step Intervall. I receptionen visste de inte mycket om bytet. Senare pratade jag med andra deltagare som sa att på Actic:s olika bokningssidor/appar har det faktiskt stått olika namn på detta pass. Jag bokade via appen och där var det Step, men det måste ha legat kvar från julschemat. Hur som, så blev det BodyPump efter Just Dance. Och det var nästan bättre så här med tanke på att jag körde Step igår och till imorgon kväll hade jag också bokat Step Intervall.

Men först var det Just Dance (Volym 2) med Cilla som gällde kl 10. Så roligt! Lite kul också att uppvärmningslåten är den ungerska låten från Eurovision-tävlingen 2011: What about my dreams av Kati Wolf. Förra gången jag körde Just Dance tyckte jag att det var konstigt att bara jag sjöng med hela låten, medan andra sjöng bara delar av den. Tog ett litet tag innan jag förstod att det berodde på språket. Intressant hur hjärnan fungerar. Eftersom jag är van vid att snabbt byta mellan svenska-ungerska-engelska, märker jag knappt av det. Jag blev lite extra peppad av att kunna sjunga lite på mitt modersmål på passet. Och jag kunde behålla energin hela tiden. Det var enkla men roliga danser till härlig musik hela 55 minuterna. Älskar passet!

När vi var klara plockade några av oss fram allt vi behövde inför BodyPumpen. Sedan väntade 30 minuters vila, så jag gick till gymmet för att se om Veronica fortfarande var där. Det var hon och det var trevligt att kunna prata lite. Det var länge sedan vi sågs och jag hoppas verkligen att vi snart kan boka in en dejt! ;o) Innan nästa pass började åt jag också en banan för att orka.

Det var tufft att köra Pump efter den fartfyllda dansklassen, men alla muskler måste ju utmanas, inte bara hjärtat som hade fått jobba ordentligt under Just Dance. På BodyPump är det mest under rygg- och benlåtarna som pulsen går upp, men sen sjunker den snart igen när man kör mindre muskelgrupper. Ändå lyckades jag förbränna 499 kcal på Pumpen (maxpuls: 166, snittpuls: 129) och dessa tillsammans med de 657 kcal som jag förbrände på danspasset ger en total kaloriförbrukning på 1156 kcal. Inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar