tisdag 8 januari 2013

Två+två pass


Igår blev det två ”pass”. Först shopping på Stadium efter skolan. Man blir riktigt varm när man springer runt bland träningskläder som säljs på rean. Många för halva rea-priset. Det blir många vändor till provrummet och vill man köpa sport-bh så får man stå där och hoppa också för att se att brösten verkligen hålls på plats.

Efter ungefär en timme hade jag tagit med mig 3 toppar, en sport-bh, ett par korta tights för inomhuspass och ett par långa tights för utomhusaktiviteter till kassan. Där drogs all rabatt och summan hamnade på ungefär 30% av vad jag hade fått betala om allt såldes för ordinarie pris. Grymt bra! Dessutom hade jag ett presentkort på Stadium så jag behövde knappt betala någonting för alla dessa plagg. Väldigt nöjd var jag efteråt!

Efter shoppingen åkte jag hem och var faktiskt tvungen att lägga mig en stund. Jag hade bara sovit 4 timmar på natten och behövde verkligen sova lite. Efter någon timme sömn skrev vi en lååååång lista på saker som saknades i kyl och frys, samt skafferi och jag åkte och handlade. Att storhandla är också bra vardagsmotion, men vad som är ännu bättre är att man med hjälp av alla råvaror kan lättare laga goda och nyttiga måltider. Idag blev det t.ex. tacos. Enkelt och gott!

Och idag blev det två riktiga träningspass! Först ett FitnessFighten-pass med Veronica där vi körde först 10 minuter kondition. V sprang medan jag rodde eftersom det inte fanns flera lediga löpband. Men det gjorde inget. Jag blev varm och svettig ändå. 2038 m rodde jag på 10 minuter. Inte helt fantastiskt, men ett okej-resultat. Sedan väntade Styrka A: Pullover – Knäböj med hantlar i händerna vid sidan om kroppen – Statisk planka 2x60 sekunder. Två omgång körde av dessa innan vi gick till konditionsdelen i det nya gymmet där det väntade löpning. Jag har inte sprungit på länge. Så jag orkade inte springa lika snabbt som när jag körde FitnessFighten i september, men jag sprang 10 minuter. Sedan kom Styrka B (2 varv): Axelpress Rak – Höftlyft ett ben – Crunch med rak rygg och Styrka C (2 varv här också): Triceps press – Bred knäböj – Statisk crunch. Under de 74 minuterna vi körde hade jag en snittpuls på 141 och förbrände 782 kcal.

Men där var inte kvällen slut ännu. Vi fortsatte till gruppträningslokalen där det väntade en timme HathaYoga. Jag älskar yoga! Tycker om att jag bara behöver fokusera på mig själv, på min andning och min kropp. Att jag kan sträcka ut kroppen och öppna upp hjärtat. Min rygg mår också bra av yoga. Jag har ett ställe på vänstersidan av min rygg, mellan skulderbladen där jag ofta känner smärta. Ibland vaknar jag till och med på nätterna av att det gör ont, men när jag kör yoga känner jag att jag lyckas komma åt denna punkt och att det blir bättre. Jag borde lägga alla de övningarna som hjälper på minnet för att köra dem varje dag, även när jag inte kan gå på pass. Då skulle min rygg kanske bli bra!

Vore kanske inte så dumt att ta med mig ett litet anteckningsblock imorgon då jag också tänker gå på yoga (efter lite dans)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar