onsdag 16 januari 2013

Har inte legat på latsidan...


... även om det verkar så med tanke på hur dåligt uppdaterad bloggen är. Senast Ni hörde från mig var i torsdags. Men jag har rört på mig sedan dess också.

I fredags och lördags kallade mitt extra jobb och det innebär alltid motion i form av promenad, jogging, och lite spurter. Totalt blev 627+358+790, dvs 1775 kalorier förbrända. I söndags hade jag dock en vilodag.

I måndags skulle jag ha gått på Step Intervall och PowerYoga, men bara yogan kunde jag vara med på. Fast det var jobbigt nog. Det var ett tufft och svettigt pass med många solhälsningar, så igår när jag vaknade hade jag grym träningsvärk i axlar och triceps... varje gång man går ner från plankan till kobran gör man ju en långsam smal armhävning som ju tränar framför allt dessa muskler, även om naturligtvis bålen och bröstet också är med.

Så igår när jag var på BikramYoga i Stockholm kändes redan första andningsövningen jobbig när jag skulle ha armarna uppe väldigt länge... överlevde gjorde jag dock och så kunde jag fortsätta och göra de resterande 25 övningarna som ett bikramyoga-pass består av i den varma lokalen.

Idag väntar också Yoga. Den här gången med Olli på Sydpoolen. Men innan det passet tänker jag också delta i en dansklass. Afro står på schemat och jag har köpt Compeed för att kunna dansa barfota idag också utan att slita mer på undersidan av stortårna som fortfarande håller på att återhämta sig efter förra veckans pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar