lördag 19 januari 2013

Så roligt jag har på dansgolvet!


I onsdags och i torsdags tyckte kroppen att jag inte skulle träna vilket jag var ledsen över eftersom jag hade roliga pass att se fram emot: afro, yoga, step och kundaliniyoga. Alla dessa härliga klasser missade jag, men igår bestämde jag mig redan på morgonen för att kroppen inte skulle få bestämma över mig utan jag bestämmer över den, och den ska ta mig till actic för att dansa.

Så blev det också. 16:30 stod jag där i gruppträningslokalen med många andra trevliga och taggade deltagare som ville inleda helgen med ett roligt Just dance-pass. Klassen handlar verkligen om att man bara ska dansa. Det finns olika koreografier till varje låt, så man behöver inte följa en röd tråd vilket ju gör det lättare för dem som inte är vana vid att lära sig långa stegkombinationer. Samtidigt har man grymma låtar som gör att man blir fantastiskt peppad. Lägg till en väldigt duktig instruktör och ett lyckat gruppträningspass är garanterat.

Man vill verkligen ge 100 % hela timmen: man tänker på sin hållning, arbetar med bålen och benen. När armarna också ska vara med, så spänner man dem också och låter dem jobba. Klarar man av att hoppa så hoppar man när det ges tillfälle och man tar verkligen ut stegen och bara flyger över golvet. En underbar känsla! Jag var så lycklig under och efter passet igår! Jag kan knappt vänta till nästa fredag! Då kommer vi att ha den här skivan för sista gången, eftersom vi börjar med den nya releasen om två veckor. Jag kommer säkert att sakna några låtar/koreografier från detta pass, men ser också fram emot nya utmaningar. Det är alltid roligt när hjärnan utmanas lite extra när man ska lära sig nya steg.

Resultatet av gårdagens träning? Otroliga 826 kcal (maxpuls 199, snittpuls 163)! Borde inte vara förvånad egentligen. Jag kände verkligen hur hjärtat arbetade hela passet. Jag var andfådd och svettades men leendet hade jag kvar hela tiden. För att jag hade så roligt!!!

1 kommentar: