lördag 5 januari 2013

Nu börjar kampen


mot övervikten. Det blir en tuff fight, men jag har bestämt mig. Väger alldeles för mycket idag. Tyvärr har jag gått upp en del av det som jag gick ner under Fitnessfighten, så det är många kilon som ska bort. Och nu vill jag går ner en gång för alla!

Startvikten är 85,0 kg och första delmålet är att hamna under 80 kg. Därifrån får jag fortsätta sen. Till slut skulle jag vilja landa mellan 65-69 kg. Jag tycker att det är svårt att sätta en exakt målvikt eftersom jag inte har vägt så lite på länge... men mer är 69 kg vill jag absolut inte väga till mina 167-68 cm. Sen får jag se vad som känns bäst.

Har ätit en frukost idag: havregrynsgröt med mjölk och en liten skinkmacka. Snart ska jag byta om och gå till gymmet. Där väntar två pass: först Step och sedan KundaliniYoga. Ser fram emot dessa!

Senare idag kommer jag också att mäta mig för att inte titta mig blind på vågen under processen. Jag skulle vilja hålla koll på måttbandet också. Midjan, höften, armarna och låren... deras utvecklingen kommer jag att följa.

Nu kör vi!!!

1 kommentar: