söndag 20 januari 2013

Vilken vacker helg


Igår när jag vaknade var det sååå vackert (och väldigt kallt) ute. Träden var helt vita, marken likaså och solen sken. Man hade lust att vara ute en bra stund och njuta av vinterlandskapet. Men maken och jag skulle jobba efter frukosten vilket innebar flera timmar i en hall. Men motion också som tur var.

Första passet var 80 minuter långt med en snittpuls på 124 och en kaloriförbrukning på 618 kcal. Efter det väntade en kort paus då vi fyllde på med lite energi. Jag åt en banan och drack säkert en halv liter vatten innan nästa pass började. Där var man tvungen att jobba lite mer både när det gäller tiden och intensiteten. I 105 minuter gick/joggade/sprang jag runt med en snittpuls på 138 vilket resulterade i 1166 förbrända kalorier.

Med bara frukost och en banan i magen skyndade vi oss hem. Jag skulle duscha snabbt, klä på mig och hämta Veronica då vi hade bestämt att vi skulle äta lyxmiddag tillsammans denna lördagskväll. Och var gör man det då? På Sushikungen så klart!!! ;o)

Både Veronica och jag var väldigt törstiga och hungriga när vi anlände till Sushikungen så när vi hade beställt maten tog vi med oss (förutom våra misosoppor) en hel kanna vatten till bordet. Denna fick också fyllas på under tiden vi var där.

Jag valde mina favoriträtter som vanligt:
Sushimix, en laxtemaki och Hokkaido in flames

De sex flamberade laxrullarna delade vi på. Så för min del bestod middagen av 13 fantastiska sushibitar, en god misosoppa, minst 4 koppar grönt te och säkert en liter vatten. En riktigt lyxig middag i trevligt sällskap! :o)

Idag hade jag tänkt att börja dagen med HathaYoga, men när jag såg att solen sken bestämde jag mig för att ta en promenad istället och få lite frisk luft och D-vitamin. Här är jag nu: har fattat beslutet. Nu ska jag bara ta på mig de rätta kläderna och bege mig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar