söndag 6 januari 2013

Step & Yoga

är en bra kombination. Det var dessa pass jag körde på lördagsförmiddagen. Började med Step kl10 och 20 minuter senare kände mig slut... Det var tufft. En fartfylld och bra koreografi hade instruktören satt ihop och trots att jag kände mig trött fortsatte jag. Instruktören L hade en grym energi och det gav mig lite extra krafter, för att inte tala om sista låten. Den var så peppande. Fråga inte vad den heter, för jag är så himla dålig på att koppla ihop låtar med artister och titlar... men den var snabb och man drogs verkligen med.

Jag gav järnet på slutet. Och när låten var slut kände mig nöjd med att jag klarade hela passet även fast jag kände mig trött redan efter 20 minuter. Men då skulle vi starta låten en gång till och pressa oss lite. Utmaning! Och det fixade jag med. Skönt! Men titta, klockan visar bara 10:48, vi hinner en gång till... och så skulle vi köra en gång till. Tre gånger samma koreografi till samma låt kan låta tjatigt, men det var det faktiskt inte. Jag tyckte det var bra och jag var nöjd med dagens Step och de siffror pulsklockan visade efteråt:
  • Maxpuls: 193
  • Snittpuls: 154
  • Förbrända kcal: 759

Sedan gick jag och hämtade min yogamatta, bytte min svettiga tröja mot en torr som fortfarande luktade gott och begav mig till den andra gruppträningslokalen för en underbar yogaklass. KundaliniYoga stod på schemat. En timme på mattan och man kände att man hade jobbat med kroppen (stretchen var välbehövlig efter Step-passet), energin och jag var också skönt avslappnad efter den långa vilan på slutet. Ett bra pass med andra ord.

Idag väntar också två pass men det kan bli något tuffare. Börjar med Just Dance mellan kl 10-11. Sedan väntar Step intervall kl 11:30-12:30. Tror att den halvtimmen mellan passen kommer jag att uppskatta. Att hämta andan och samla lite krafter kan inte skada. ;o)

Nu väntar frukost!

2 kommentarer:

  1. Kul! Testade Just Dance för första gången i fredas, tror det var volym fyra :)

    SvaraRadera
  2. Vad tyckte du om passet då?

    Vi kör volym 2 nu och det är riktigt roligt. Fast Cilla kommer snart att lära sig volym 4 också. Ska bli spännande att se hur det ser ut :D

    SvaraRadera