torsdag 10 januari 2013

Underbara torsdag


Började med att jag sov ut på morgonen. Sedan gick jag till biblioteket. Där satt jag och jobbade idag. Till lunch åt jag en god sallad:

Hälsotallrik med skaldjur
Sedan fortsatte jag jobba på mitt ex-jobb och hade verkligen bra flow. Jag ville utnyttja det så jag bestämde mig för att avboka kvällens första pass som hade börjat ganska tidigt. Bokade in mig på ett som började lite senare men som inte krockade med KundaliniYogan som jag absolut inte ville missa.

Gruppträningen som jag valde var Step med samma instruktör som vi hade i lördags. Trots att utrustningen strulade (både stereon och mikrofonen) och det var grymt varmt i lokalen gav vi järnet och kämpade i hela 55 minuter. Pulsen var jättehög hela passet igenom och det kunde pulsklockan också bekräfta: maxpuls 183, snittpuls 158. Inte konstigt att kaloriförbrukningen landade på hela 760 kcal.

Efter Step-klassen hämtade jag yogamattan i mitt skåp och gick till Äventyrsbadet där jag deltog i ett KundaliniYoga-pass där fokuset låg på axlar och rygg, samt andningen förstås. Den långa vilan på slutet var den perfekta avslutningen på denna torsdag.

Nu är det läggdags. ;o)

1 kommentar:

  1. Bra jobbat fina du! Hoppas du får en god natts sömn :D Kram

    SvaraRadera