torsdag 9 februari 2012

Gårdagen vill jag helst glömma


Usch, vilken dålig onsdag det blev igår. Jag åkte till skolan där några nya dataprogram skulle presenteras för oss. Vi skulle samtidigt sitta och göra samma sak som han som undervisade. Men för att kunna göra det skulle vi ha haft 3D-modeller uppritade i ett annat program.

Det hade jag också, men av någon anledning var det glappar mellan de olika delarna i modellen vilket inte gick att lösa. Inte ens min lärare kunde hjälpa mig. Utan en modell som ordentligt satt ihop gick det inte att göra analyserna som han visade på projektorn. Fast jag vet inte om jag skulle ha hängt med bättre om jag hade haft en fungerande modell heller... för presentationen gick så snabbt att man knappt förstod vad han höll på med. Han kollade aldrig om alla hängde med och bytte ofta till svenska vilket ju inte var schysst mot typ hälften av klassen som kommer från andra länder.

Inte nog med det, så drog han ut på tiden och kl 12:30 hade vi fortfarande inte haft någon rast när han skulle börja visa ytterligare ett program. Då fick jag nog, jag var hungrig redan en timme tidigare och började bli rätt grinig. Så jag gick ner till cafeterian, åt lunch... som jag lika gärna hade kunnat hoppa över. Den var inte god, inte nyttig och inte mättande heller. Väldigt trist.

Efter lunchen skulle vi lära oss ytterligare ett, eventuellt två program... men jag hade ju inte ens förstått hur allting fungerar i det från förmiddagen. Jag vet inte hur man ska kunna lära sig allt detta på en gång. Jag orkade i alla fall inte och bestämde mig faktiskt för att lämna skolan efter lunchen.

Idag kommer jag att försöka rätta till/bygga upp den ”trasiga” modellen från början och med hjälp av tutorials som jag igår laddade ner från nätet göra analyserna. Hoppas verkligen att jag kommer att lyckas för jag är så trött på allt jag misslyckas med...

Det kändes som att lite motion hade kunnat göra nytta igår kväll så det blev lite promenad/jogging inomhus. Visserligen förbrände jag 622 kcal på 75 minuter (maxpuls: 172, snittpuls: 128) men jag har nu också skavsår på den vänstra hälen som idag gör så ont att jag inte kan sätta ner hälen...

Ja, som ni förstår innebar inte gårdagen särskilt mycket positivt och jag har inga höga förväntningar på denna torsdag heller. Träna kommer jag inte att kunna göra med tanke på hälen men också pga att jag har en kvällskurs i skolan som börjar kl 18 och säkert inte är slut förrän kl 21... Att lösa skoluppgifterna känns också som en utmaning...

Nåväl, imorgon kväll börjar helgen, så jag ska försöka göra mitt bästa i skolan fram tills dess. Men sedan tänker jag inte ägna många tankar åt projektet fram till måndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar