tisdag 21 februari 2012

Många mil


skulle jag behöva gå för att kompensera för alla timmar jag har suttit framför datorn de senaste dagarna. Jag hade kritik i skolan idag och dagen innan kritiken brukar alltid innebära väldigt mycket jobb, en hel del stress och alldeles för lite sömn.  Natten till igår sov jag kanske fyra timmar, för kl 5:10 ville jag sitta på bussen på väg till skolan.

Att jag inte hade sovit tillräckligt mycket började jag känna när jag satt på tunnelbanan: jag fick en riktigt jobbig huvudvärk så jag var tvungen att gå in på Pressbyrån och köpa Panodil. Efter två tabletter och en halvtimme blev det bättre och det kändes som att jag kunde jobba effektivt.

Kl 6:30 satte jag mig vid mitt bord i skolan och det var bara vid kisspauser, lunchen och när jag skulle köpa middag som jag lämnade ritsalen. Mot kvällen började de flesta av oss bli ganska trötta och precis som vanligt resulterade det i ganska mycket skratt. Man blir faktiskt lite galen när man går denna utbildning...  eller är det bara jag? Hur som helst, så var jag kvar i skolan till 22:31, då jag bestämde mig för att packa ihop datorn, åka hem och få några timmar sömn innan vi skulle göra klart de sista grejerna på tisdagsförmiddag.

För att piggna till och känna mig fräsch, samt redo för slutspurten började jag denna tisdag med att tvätta håret och duscha. Skönt det var! Sedan var det dags att åka till skolan igen och jag var där 7:45. Exakt fem timmar senare hade planschen med vår presentation skrivits ut. Jag och min kompis som jag har jobbat med under projektet åt en snabb lunch innan kritiken skulle börja kl 13. Att äta snabbt är aldrig bra för mig, magen protesterar varje gång jag bara slänger i mig mat väldigt fort vilket den gjorde idag också.

Tur att vi inte var den första gruppen som skulle presentera för magen hann lugna ner sig tills det var dags för oss att berätta om vårt projekt. Vi var grupp2 och det var skönt att få vara bland de första. Att lärarna och kritikerna var väldigt positiva om arbetet vi hade gjort gjorde inte saken sämre. ;o)

Så ikväll kunde jag fira lite när jag kom hem och med tanke på att det är fettisdagen idag, så blev det en semla jag unnade mig. Den kom inte från Castello för jag hade inte möjlighet att åka/gå förbi, men svärmor hade gjort semlor till oss och det tackade vi inte nej till. :o) 


Och det är faktiskt så att det här var min första semla i år. Jag lyckades stå emot frestelsen och vänta till semmeldagen!

Nu ska jag försöka besvara några mejl som jag inte har hunnit med de senaste dagarna, sen ska jag lägga mig och förhoppningsvis drömma sött.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar