fredag 3 februari 2012

Ibland kan det vara värt att ta en omväg


Som till exempel när man vill få en matupplevelse. Då gör det inget att det tar lite längre tid till restaurang. Den jag besökte idag efter handledningen i skolan kan man hitta i Kungens Kurva...

Jag kunde inte låta bli att inleda helgen med en fantastisk lunch på Sushikungen. Men jag ändrade lite på beställningen. Jag valde ”bara” en liten sushi idag men lyxade till det med en liten Hokkaido in flames.

Medan jag väntade på maten åt jag en god misosoppa och började läsa de sista sidorna av Den femte årstiden av Mons Kallentoft.

 
När tallrikarna hade placerats på bordet framför mig var jag dock tvungen att lägga ifrån mig boken. Titta så god maten såg ut:

Liten sushi - 8 bitar
Hokkaido in flames
De flamberade laxrullarna bara smälte i munnen och de andra sushibitarna smakade också ljuvligt. Mätt blev jag också, men så gott som Kungens sushi smakar, hade jag kunnat fortsätta äta i några timmar till. ;o) Nu gjorde jag inte det för jag hade planerat lite motion för idag. Men jag satt kvar en liten stund, läste klart boken och drack lite grönt te innan jag begav mig hem.

I och med att det är runt -13 grader ute, väljer jag att vänta med utomhusträningen lite. Ikväll blev det promenad/jogging inomhus istället och jag skriver det in i min motionsrapport eftersom jag anser att det visst tränar min kropp. :oP En snittpuls på 130 under nästan 1,5 timme är inte helt fel tycker jag och att ha förbränt 735 kcal är inte heller att glömma.

I helgen kommer flera likadana motionstillfällen, så jag tänker inte lata mig de kommande dagarna.

Vad gör Ni i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar