onsdag 1 februari 2012

KICKstartade månaden

med ett tufft och härligt BodyCombat-pass. I hela 60 minuter föreställde jag mig som en krigarinna och plockade fram all kraft jag hade (ja, även fighterface:t kom fram... ) och gav järnet. En underbar känsla att slå, sparka, hoppa allt vad man kan trots att man bara gör det mot sin spegelbild.

BodyCombat är en väldigt bra träningsform där man inte bara tränar hjärtat utan även överkroppen som man annars ofta glömmer bort. När det kommer till hjärtat tvingades det slå 156 gånger i minuten i snitt, men ibland var pulsen uppe i 180. Den höga pulsen innebar också hög kaloriförbrukning: 770 kcal förbrände jag på passet.

När klassen var över sprang jag över till en annan lokal där jag satte mig på en yogamatta och sträckte ut kroppen i en kvart innan det var dags att lägga mig ner, dra på mig en filt och lyssna på instruktörens lugna röst som fick mig att koncetrera på att vara där och då. Jag blev verkligen avslappnad, och om jag hade kunnat få sova kvar på mattan efter Mindfulness-klassen, hade jag säkert sovit som en stock till i morgon bitti.

Nu fortsätter jag att koppla av till Grand Designs här hemma och kommer att ta ett skönt bad innan jag lägger mig. Hoppas kunna somna innan klockan visar 23:00!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar