söndag 19 februari 2012

Värdelöst


Det är så det har känts de senaste dagarna/veckorna...

Skolan är väldigt påfrestande. Alla de nya dataprogrammen tar en evighet att lära sig så bra att jag ska kunna känna att jag behärskar dem. Jag vill ju kunna dem NU för jag önskar att jag kunde använda dem i mina projekt eftersom de har enormt stor potential att fungera som ett spännande verktyg. Men det går väldigt sakta och jag känner mig uppgiven och ledsen och oduglig.

Stressen i skolan gör att jag inte lyckas fokusera på kosten, så det har gått oerhört dåligt vad det gäller maten. Jag äter alldeles för mycket kolhydrater och för mycket överhuvudtaget egentligen. Detta tillsammans med brist på tid/ork/motivation när det kommer till träningen har gjort att jag har gått upp några kilon. Så himla onödigt och irriterande!

Varför lyckas jag inte? Hur svårt kan det vara att kunna prestera i skolan som jag vill, äta nyttigt och träna i lagom mängd samtidigt?  

Hoppas att ett mirakel sker snart, för annars måste jag själv komma på hur jag kan ta tag i mitt liv... och hitta balansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar