onsdag 29 februari 2012

Äntligen lyfte jag rumpan från soffan


snörade på mig skorna, greppade stavarna, satte igång pulsklockan, gps:en, runkeeper och Boccelli och gick i nästan en timme (endast några sekunder saknades).

Det var verkligen på tiden att motionera. Jag har i flera dagar tänkt att jag borde ta morgonpromenader eftersom jag har så svårt att komma iväg på kvällarna när jag äntligen får vara hemma efter en lång dag i skolan. Men på morgnarna har jag inte orkat träna trots att jag ställt klockan ca 75 minuter tidigare... Därför är det extra skönt att jag denna onsdagskväll ägnade en timme åt en rask promenad.

Det kändes i armarna att jag hade stavarna med mig och jag försökte trycka på ordentligt med både armar och ben.  Det resulterade i en maxpuls på 167 och en snittpuls på 143. Enligt pulsklockan gick jag 6,63 km och runkeeper mätte exakt samma avstånd. Min kära pulsklocka och runkeeper var väldigt synkade ikväll för de mätte inte bara samma avstånd utan även samma snitthastighet, nämligen 6,7 km/h. Maxfarten på 8,7 km/h registrerades av klockans gps. Kaloriförbrukningen känner jag mig riktigt nöjd med: 682 kcal.

Jag vill verkligen komma igång med träningen igen, men det är riktigt svårt. Självklart är varje motionstillfälle ett steg i rätt riktning och jag borde fokusera på det istället för att tänka på hur många träningspass i veckan jag körde förra året och hur lite jag har rört på mig i år... men det är oftast lättare att se de negativa sakerna, vilket jag vill ändra på. Därför ska jag försöka njuta av de avklarade 6,63 km:rarna ikväll och sedan blicka framåt!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Sz! Kors i taket att Runkeeper och pulsklockan visade samma distans :D Stor kram

    SvaraRadera