måndag 13 februari 2012

Vad har hänt sedan i onsdags?


Torsdagen blev, som jag hade anat redan innan, väldigt lång. Kvällskursen var slut kl 21:45 vilket innebar att jag kom hem kvart över elva... inte mycket man hinner med hemma en sådan dag.

I fredags var jag i skolan och hade en ganska givande dag med handledning där vi bestämde oss för hur vi ska gå vidare med vårt projekt som ska vara klart nu på fredag.

Efter skolan åkte jag till Kungens Kurva där min man skulle möta upp mig för att gå på bio. Men först blev det ett snabbt besök på Sushikungen. Jag åt det vanliga, kan man säga: misosoppa, 10-bitars sushimix och en laxtemaki. Bilder tog jag inte den här gången eftersom vi skulle skynda oss till biografen. Men en extra bit sushi hann jag smaka: Gunkan Maki. Det är ”en sushibåt omsluten av gurka och lastad med fiskröra, ris och toppad med rom”. Den bara smälte i munnen!

Bilden har jag lånat av Sushikungen.
Filmen vi sedan såg var Mission: Impossible Ghost Protocoll. Vi hade inte höga förväntningar, men blev positivt överraskade. Filmen var bättre än väntat och vi båda tyckte att den var underhållande.

Under helgen som kom rörde jag sedan lite på mig, det blev två tillfällen med promenad/jogging, men jag kan inte ge er några siffror eftersom batteriet är slut i min pulsklocka... det borde jag faktiskt fixa idag.

Lite läsning har det också blivit och jag börjar undra om jag inte läser för många deckare... Igår när jag spelade Wordfeud lade en av mina motståndare ett ord och när jag såg det undrade jag vad ins-mord betyder... Det tog några sekunder innan jag kom på att hon hade skrivit in-smord... haha. Hjärnan har tydligen påverkats av deckarna som jag läst på sistone: Hypnotisören av Kepler, Den femte årstiden av Mons Kallentoft och Först när givaren är död av Anna Jansson, samt Fyrmästarens dotter av Ann Rosman som jag hittade i bokbytar-bokhyllan i källaren och började läsa i helgen.

Igår blev det också födelsedagskalas där det faktiskt bjöds på semla, men en utmaning är en utmaning och jag valde att bara äta av tårtan. Hade varit synd att inte orka vänta några dagar till nu när jag har stått emot frestelsen i flera veckor. Nästa vecka väntar ju fettisdagen och då kommer jag att få äta semla. Det skulle jag helst vilja göra på Castello. De brukar ha riktigt goda semlor för bara 10 kr/st. Undrar om jag kommer att hinna hem från skolan innan alla deras semlor tar slut... jag kommer att få hålla tummarna i alla fall. Annars kan jag vänta till onsdagen och sitta ner i lugn och ro i deras nyöppnade café/restaurang här i stan och njuta av semlan.

1 kommentar:

  1. Deras semlor brukar finnas på lukas grillbar annars också *tips* (vid sjukhuset).
    Läser också kepler (eller lyssnar) den är snart slut, men sååå spännnade!

    SvaraRadera