lördag 25 februari 2012

Snacka om att tappa


Nej, tyvärr menar jag inte vikt... utan hur mycket jag har tappat i styrka och kondition de senaste veckorna då jag inte hade haft tid/ork att ta mig till Sydpoolen.

Det märkte jag idag när jag äntligen lyckades ta mig till gruppträningslokalen och deltog i ett cirkelpass. Det var väldigt tufft... kändes kämpigt hela vägen men det vara bara att bestämma sig och köra! Jag gav så mycket jag hade men det är långt ifrån vad jag kunde prestera för någon månad sedan.

Det och det faktum att jag återigen har gått upp i vikt borde räcka för att motivera mig att träna mer. För även om det var oerhört jobbigt att klara av stationerna och hjärtat höll på att hoppa ur bröstkorgen ibland (maxpuls över 200, snittpuls 149), var jag ändå nöjd med min prestation efteråt. Att jag förbrände 697 kcal på 57 minuter gjorde inte saken sämre heller...

Hoppas att det här passet kommer att ge mig den kraft som behövs för att jag ska hitta tillbaka till mina fina träningsrutiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar