onsdag 17 oktober 2012

Bra start på veckan



Igår hade jag en bra dag i skolan. Vi hade bra diskussioner i gruppen med intressanta frågeställningar och viktiga beslut. Vi förstod att vi var tvungna att tänka om i vissa delar av projektet, men var överens om att förändringarna kan göra vårt projekt bättre. På eftermiddagen började vi sedan testa våra nya idéer och jag blev så uppslukad att jag knappt märkte att klockan hade blivit 17:20.

Vanligtvis vill jag inte stanna i skolan längre än till kl 17... men igår gjorde det inget, det kändes så bra att utveckla projektet att jag faktiskt fortsatte jobba med det även hemma efter middagen när maken hade åkt till sin träning. Eftersom jag hade varit och tränat på morgonen, kunde jag med gott samvete sitta hemma och ha fotbollsmatchen mellan Tyskland och Sverige på i bakgrunden, medan jag testade lite olika idéer för vårt projekt.

Funderade på att stänga av tv:n efter första halvlek, så som matchbilden såg ut, men sen tänkte jag att den kunde lika gärna vara på. Ångrade lite mitt beslut när Tyskland satte sitt 4:e mål, men var minst lika nöjd med det när Sverige började komma ikapp... vilken upphämtning!!! 

Samtidigt spelade Ungern en kvalmatch mot Turkiet som tog ledningen tidigt i matchen. Men Ungern kunde kvittera redan i första halvlek och sedan avgöra tidigt i den andra. 3-1. Härligt!!!

Idag är det onsdag och jag kan vara hemma så det blev sovmorgon och en sen frukost, och sedan dess har jag fortsatt med skolarbetet. Snart ska jag fixa lunch och efter maten tänker jag gå och träna. Vika tvätt och plocka lite i lägenhet står också på schemat, men middag behöver jag i alla fall inte laga. Den kommer nämligen att intas på Sushikungen enligt planerna. ;o)

1 kommentar:

  1. Mums för sushikungen!

    Du verkar ha koll på alla lägen tjejen - spännande! Kul att träffa dig en stund i söndags!

    Hoppas på en löptur med dig snart!!

    Kram
    Emilia

    SvaraRadera