måndag 22 oktober 2012

Skinkorna och högerarm lär bli ömma imorgon



Detta efter att ha varit i bollhallen. Jag ville verkligen träna idag, men var varken sugen på gruppträning, utomhusträning eller att gå till gymmet. Därför ringde jag maken min på vägen hem från skolan och undrade om jag fick bjuda honom på badminton. Jag blev glad när han sa ja, men han fick boka banan. :oD

Klockan 18:50 var vi framme vid bollhallen och fem minuter senare när vår bana hade blivit ledig kunde vi börja spela. Vi tog det lite lugnt i början för att värma upp men snabbt började vi utmana varandra med svårare bollar och ju mer vi fick kämpa för att nå bollarna, desto roligare blev det att spela. Den bästa bollen spelade vi precis i slutet, med bara några minuter kvar av vår timme. Jag fattar inte hur vi kunde slå tillbaka vissa av bollarna, men vi lyckades och jag kunde inget annat än att skratta och le... inte minst när jag vann denna spännande boll. ;o)

Jag kan också glädjas åt en kaloriförbrukning på 732 kcal (maxpuls 173, snittpuls 139). Bra inledning på träningsveckan som också gör att jag nu känner mig peppad för att planera resten av träningarna för vecka 43.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar