lördag 27 oktober 2012

Gårdagens motion och Vintermarathon



Helgen inledde jag med att röra på mig på fredagskvällen. Det blev 1,5 timme motion där jag promenerade, joggade, sprang och ibland spurtade lite. Det gjorde jag med en snittpuls på 143 och en maxpuls på 172. Kaloriförbrukningen landade på 1070 kcal.

Efteråt bjöds vi på en god soppa av mina svärföräldrar och sedan skyndade jag mig hem för att hinna anmäla mig till ytterligare ett lopp i år. Strax efter kl. 23 fick jag följande bekräftelse:



Lördagen den 3 november avgörs alltså Vintermarathon, och det för 50:e gången. Kul att kunna delta i ett jubileumslopp även om jag naturligtvis inte är anmäld till maratondistansen. ;o) Jag kommer bara att springa första varvet på maratonbanan och det är 8150 m långt.

Vinterloppet som loppet för motionärer egentligen heter får bli årets sista och efter dryga 8 km hoppas jag kunna springa i mål med ett litet leende på läpparna och ta ett kort som får hamna på collaget här på höger sidan. På något sätt måste jag ju kunna klämma in en till glad min. :D

Nu väntar snart lunch (maten är i ugnen) och efter det blir det lite motion idag också innan jag ska på tacokväll med tjejerna som jag sprang Hässelbyloppet med för några veckor sedan.

Ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar