söndag 14 oktober 2012

Går i skolan, jobbar, pendlar, äter och sover (ibland)



Det är vad jag har gjort de senaste 10 dagarna. Ingenting annat har jag haft tid för... och dessutom har jag fått gå på huvudvärkstabletter flera dagar. Huvudet har mått riktigt dåligt och förstört de få lediga timmarna som jag haft.

Förra helgen jobbade jag fredagskväll, lördagsförmiddag och –eftermiddag, samt söndagsförmiddag. På söndagseftermiddagen jobbade jag med skolarbetet. På måndagen började slutspurten inför delkritiken i skolan och det märktes. Måndag-onsdag var jag i skolan 9-18, kom hem strax efter 19 och fortsatte jobba till kl 23/midnatt varje dag. På torsdagen var jag i skolan till 23:30 och åkte hem med sista tåget för att sova några timmar innan det var dags för en intensiv dag med delkritiken på fredagen då vi hade väldigt intressanta diskussioner. Men trött var jag på fredagskvällen... väldigt trött.

Laga mat har det inte funnits tid för heller denna vecka. Jag försökte alltid välja nyttiga alternativ, men jag var dessvärre tvungen att äta framför datorn, eller till och med på bussen på vägen hem någon gång. Mellanmål blev det också framför datorn vilket ju är inte bra. När man äter, måste man fokusera på det, och inte hålla på med annat. Det vet jag och tänker också bli bättre på det nästa gång ett kritiktillfälle väntar.

Att jag inte skulle hinna träna, insåg jag tidigt i veckan, och det kändes jobbigt eftersom jag skulle springa Hässelbyloppet idag... När jag jobbade förra helgen och även igår, rörde jag i alla fall på mig, men denna motion kan ju inte jämföras med löpträning eller ett tufft pass på gymmet. Så när jag klädde på mig imorse inför loppet var jag väldigt osäker på hur det skulle gå, men jag åkte upp till Hässelby ändå.

Hur det gick får Ni läsa om snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar