torsdag 4 oktober 2012

På rätt väg



Jag somnade sent igår (det var faktiskt idag) och det gjorde att jag hade väldigt svårt att vakna i morse. Som tur är har jag flexibla arbetstider på kontoret där jag jobbar på torsdagar, så jag började inte förrän kl 9:30 efter att jag drack upp min frukost och promenerade bort till kontoret. Hela dagen försökte jag äta med max 3 timmars mellanrum och det gick rätt bra.

Vad det gäller träningsplanerna, hade jag tänkt att köra ett FF-pass mellan kl 18-19 för att senare sträcka ut kroppen och slappna av under en KundaliniYoga-klass som på torsdagar brukar ha fokus på att bli av med stress och låta både kroppen och hjärnan koppla av.

Men jag hade några uppgifter på jobbet som jag verkligen ville göra klart, så jag slutade faktiskt inte förrän efter dagens andra mellanmål, dvs. 18:30. Då var jag tvungen att snabbt packa ihop datorn och gå till Sydpoolen för att hinna till yogan. På vägen till Actic hade jag fortfarande planer på att gå upp till gymmet efter yogaklassen och genomföra FF-passet med mina favoritövningar. Men yogan hade sådan fantastiskt avslappnande effekt på mig idag att jag kände att jag hellre borde gå hem, äta middag, ta ett varmt bad och sedan lägga mig tidigt. 

Nu har jag både ätit middag och badat, det enda jag tänker göra innan jag kryper ner under täcket är att ta ett kvällsmål. Fast först en sammanfattning av dagen:


  • Frukost (9:00): Frukostsmoothie
  • Lunch (12:20): Grillad kycklingfilé med ca 1 dl bulgur och grönsaker, samt tzatziki
  • Mellanmål 1 (15:20): Kalkon, bönor, 1 ägg, tomat och gurka

Inspiration hämtade jag från följande recept:
1 portion = 150 kcal
70 g – Räkor
50 g – Bönmix
1st – Ägg (bara vitan)
Lite gurka, tomat.
150 kcal

Eftersom vi inte hade räkor hemma, fick jag byta ut dem mot kalkon och dessutom åt jag faktiskt även en äggula.

  • Mellanmål 2 (18:20): 140 g lätt kesella med 1 banan
  • Träning (19:00-20:00): KundaliniYoga
  • Middag (20:20): Enkel wok med kyckling och grönsaker, samt lite pasta
  • Kvällsmål (22:15): Ett ägg och två skivor skinka

Nu säger jag god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar