torsdag 4 oktober 2012

Nya tag



Det gäller både träningen och maten. Jag hade ju sagt att jag skulle försöka följa FitnessFight-konceptet trots att själva Fighten är över för min del. Och med maten gick det ju bra både i måndags och i tisdags, men träna har jag inte gjort sedan i lördags. Dessutom var jag inte särskilt duktig med maten igår. Det gick okej till en början, men på kvällen blev det fel.


  • Frukost: Makrill i tomatsås med 2 knäcke och 1 ägg – under FF var det två äggvitor, men jag hade slängt så många äggulor i september att jag igår valde att äta gulan också, fast samtidigt så åt jag ju bara ett ägg
  • Lunch: Misosoppa + 12-bitars sushi – sushi är inte onyttig och det är något jag tycker att man ska kunna äta utan dåligt samvete; dock ska man undvika den under FitnessFighten
  • Mellanmål: Lite müsli med mjölk – inte helt fel, men lite för lite proteiner; hade jag tagit kesella istället för mjölk, hade det varit bättre
  • Middag: ½ cappriccosa – här började det gå fel... jag vet iofs inte hur många kalorier det blev, men säkert alldeles för många kolhydrater
  • Kvällssnacks: ½ påse micropopcorn – maken poppade en påse och det doftade så gott att jag dumt nog åt en del:o(

Ja, Ni förstår att det nu gäller att hitta tillbaka till mina bra matvanor som jag hade under september. Så idag åt jag en bra frukost, har med mig två nyttiga mellanmål och tänker se till att äta något nyttigt till lunch också.

När jag gick till jobbet i morse såg jag ut som en julgran: ryggsäck med datorn i, min lunchväska med mellanmålen och vattenflaskan i ena handen, samt en väska med träningskläder i den andra. Det kändes viktigt att ta med sig träningsväskan för att direkt kunna gå till gymmet efter arbetsdagen. Annars fanns det risk för att jag hade fastnat i soffan om jag gick hem emellan.

Nu väntar lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar