tisdag 16 oktober 2012

En bra tisdag hittills

Den inleddes med en promenad på morgonkvisten. Jag begav mig ut med stavarna 6:30 för att väcka och träna kroppen. Tänkte ta en runda på ca 5 km, men pga byggarbeten längs min tänkta rutt fick jag ta en kortare omväg så jag var inte hemma förrän efter 5,28 km. Det gick inte jättesnabbt, benen var fortfarande trötta efter söndagens lopp, så det tog hela 54 minuter att klara rundan (snitthastighet 5,9 km/h), men det hann i alla fall bli ljust ute. Pulsklockan registrerade snittpuls på 130, maxpuls på 160 och en kaloriförbrukning på 540 kcal.


Efter en snabb dusch, fixade jag en macka och en smoothie som jag skulle ha som frukost och mellanmål. Väl framme i skolan startade jag min dator för att börja jobba och strax efter klockan 10 när jag skulle ta en mellispaus, kollade jag runt på nätet lite snabbt. Då såg jag att Suzan hade dragit vinnarna i Ewalie-tävlingen och jag vann tredje pris!!! Det innebär att jag kommer att få testa brödmixen och müslimixen. Spännande!

Hoppas att eftermiddagen och kvällen blir lika lyckad! ;o)

3 kommentarer:

  1. Men åh så roligt, grattis till vinsten! Och va fint bild-collaget blev nu när den 5e bilden är på plats!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Tack tack, det ska bli spännande att baka eget bröd här hemma ;o)
    Vad det gäller collaget, så undrar jag om jag inte skulle kunna klämma in en till bild i det övre högra hörnet ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det tror jag faktiskt att du kan, det funderade nämligen jag oxå på :)

    SvaraRadera