tisdag 2 oktober 2012

Upp och ner



Igår kväll kände jag mig väldigt uppgiven. Efter intressanta diskussioner under workshopen som vi hade i skolan, hade jag hoppats kunna ta med mig inspirationen hem och lyckas göra några framsteg med projektet, men icke sa Nicke. Vad jag än försökte rita, ville inte ritprogrammet göra det och efter någon timme bestämde jag mig för att gå och lägga mig. Somna kunde jag dock inte göra på en gång... det tog faktiskt ganska lång tid, jag kände mig så ledsen över att inte hade lyckats...

När jag skulle till skolan idag, hade jag fortfarande ångest... vi jobbar ju i grupp och då vill man hela tiden bidra... men det verkar som att man ibland måste ha sämre dagar, för att sedan allting ska flyta på bra. Precis som det gjorde idag. Skönt att kunna lämna skolan med känslan av att man har gjort något. Hoppas att jag imorgon också kommer att ha en produktiv dag och även en bra matdag. 

De senaste två dagarna har det gått ganska bra att fortsätta med FitnessFighten-kosten. Det enda jag unnade mig var lite thai mat till lunch igår. Jag fick i mig antagligen lite för många kalorier med tanke på ostronsåsen, men jag var duktig och åt bara ca 1 dl ris (25 g okokt) som är precis så mycket man får äta enligt kostprogrammet. Så här såg de två senaste dagarna ut:

Matrapport 2012-10-01:

  • Frukost: Havregrynsgröt med keso och hallon, 2 knäcke med skinka
  • Mellanmål: Kvarg/yoghurt med banan
  • Lunch: Kyckling med cashewnötter och 1 dl kokt ris (25 g kokt)
  • Mellanmål: Kvarg/yoghurt och banan
  • Middag: Kyckling i kantarellsås med smak av curry och pasta (25 g okokt, ca 60-65 g kokt)
  • Kvällsmål: Yoghurt


Matrapport 2012-10-02:

  • Frukost: Frukostsmoothie
  • Mellanmål: Minikeso och banan
  • Lunch: Kyckling i kantarellsås med smak av curry och pasta
  • Mellanmål: Kvarg/yoghurt med banan
  • Middag: Grillad kyckling i tortilla med sallad, tomat, gurka och lök och sås
  • Kvällsmål: Minikeso

Jag skulle vilja träna imorgon. Helst på förmiddagen. Äta bra vill jag också fortsätta göra. Det vore gott att äta sushi... åh... det var så länge sedan. Under FitnessFighten gick det inte pga riset, men nu skulle jag kanske kunna lyxa till lunchen med en 9-bitars Sushimaki och en laxtemaki på Sushikungen. Om jag tränar extra kanske? Ska definitivt fundera på det!!! Men fokuset under morgondagen måste ändå ligga på skolarbetet. Och för att vara pigg och hinna/orka/lyckas med allt det där, måste jag nu gå och lägga mig.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar