lördag 3 mars 2012

Skavsår, långa dagar, snälla människor, belöning


Torsdagens stora fråga efter att jag kvällen innan hade upptäckt en stor blåsa på vardera häl var vilken häl jag skulle välja. I torsdags gjorde det väldigt mycket ont, men jag hade bara ett Compeed och kunde inte riktigt bestämma mig för vilken fot jag skulle sätta den på.

Självklart hade det varit enkelt att bara gå till apoteket och köpa ett paket men mellan kl 8-21 hade jag fullt upp med skola och jobb så jag hade ingen möjlighet att göra det. När jag var på väg hem runt 21.15 hade jag hoppats på att kunna köpa ett paket Compeed på Pressbyrån men de hade inga skavsårsplåster. En kund som var i butiken samtidigt, hörde mitt samtal med kassören och erbjöd mig två av sina skavsårsplåster. Så tacksam jag kände mig! Väldigt trevligt med snälla människor som är villiga att hjälpa andra. Efter att ha duschat på tordsagskvällen satte jag ett plåster på var sin häl och fredagen blev räddad. Det gjorde mycket mindre ont att gå igår.

I veckan hade jag varit i skolan väldigt mycket och lyckades också jobba effektivt, men det gjorde också att jag kände mig rätt sliten efter handledningen igår och orkade inte tänka. Som tur var mådde mina gruppkamrater likadant, så vi bestämde oss för att sluta strax efter 12.

Då kom beslutet att åka till Kungens Kurva, dels för att hämta några Holistic-produkter men också för att belöna mig själv med god sushi efter en produktiv vecka. Men innan jag åkte dit var jag tvungen att gå till biblioteket med några böcker, vilket gjorde att klockan visade nästan kl 14 när jag var framme vid Sushikungen. Där åt jag faktiskt så många bitar att det blev både lunch och middag.

Naturligtvis började jag med en god misosoppa medan jag väntade på beställningen. När sedan laxtemakin kom kändes det verkligen som att det var länge sedan jag åt sushi. Men den som väntar på något gott...

Laxtemaki
Sushimix
Laxtemakin smakade gudomligt och även sushimixen bjöd på fantastiska smaker. Men när alla dessa bitar hade hamnat i magen kände jag mig fortfarande sugen på lite mer sushi, och bestämde mig för att beställa en liten Hokkaido in flames.


Jag hade sagt det förut, men kan inte låta bli att upprepa hur goda dessa flamberade rullar är och hur de smälter i munnen. Fantastiskt!

Efter denna smakupplevelse på Sushikungen var jag så mätt att det ända jag behövde äta fram till läggdags var lite müsli. Sushi mättar verkligen!

1 kommentar:

  1. Ojj vad gott det ser ut! Det kurrar i min mage =).. Ska ringa och be Sushikungen öppna i Nacka minssan ;-)

    Trevlig helg kompis! / S

    SvaraRadera