måndag 23 juli 2012

Än så länge


håller jag mig till planen:


Jag tog alltså en vilodag idag. Det var välbehövligt och skönt med tanke på träningsvärken som jag vaknade med i morse. Den sköna smärtan känns i vaderna, framsidan av underbenen och nedre delen av låren, samt i magmusklerna, både de raka och de sneda. Träningsvärken beror på de två löppass som jag körde igår.

Denna vecka kommer jag att försöka hinna tre löppass enligt följande:


Intervallpasset blir både längre och tuffare jämfört med förra veckans, precis som distanspasset. Det kommer att fortsätta så till sista veckan av löpträningsprogrammet då jag ska kunna jogga hela 10 km utan att växla till gång.

På torsdagen och fredagsförmiddagen är jag upptagen med lite jobb som innebär en hel del motion men jag hoppas ändå orka köra testpasset på fredagseftermiddagen/kvällen. Jag ser också fram emot Aerobic Dance-klassen som jag har saknat och den nya dansklassen Sh´bam som jag inte har provat förut.

1 kommentar: