söndag 8 juli 2012

Tisdagsträningen


I måndags hoppades jag att jag skulle hinna med veckans löppass trots Transylvanien-resan. Jag skrev också att jag vore glad om jag kanske skulle kunna träna ytterligare något pass.

Därför kändes det bra när maken och jag begav oss till squash-hallen i tisdags där vi spelade i en timme. Det blev rolig träning med andra ord. Vi fick springa en del för att hinna bollarna och högerarm fick också arbeta. Pulsen var som högst 155, i snitt 131 slag/minut och träningen resulterade i 540 förbrända kalorier, samt träningsvärk i armen och i rumpan som tvingades jobba en del under passet.

Efter "passet" åkte vi till ett utomhusbad där vi fortsatte motionera när vi frågade några tjejer om vi kunde hoppa in och spela beachvolley med dem. Det var länge sedan jag spelade volley senast så det tog ett tag att komma in i spelet, men efter ett tag gick det lite bättre och då blev det också kul. Badade och solade gjorde vi naturligtvis också innan vi åkte hem för att packa resväskorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar