söndag 1 juli 2012

Dagens gym


I samband med promenaden i fredags borde jag ha kört styrketräning, men det var först i morse som jag hade tid för den. Jag gick till ett gym nära mig:

Den skuggiga delen av trädgården på morgonen.
Här körde jag jumping jacks, knäböj, utfall på gräset, springa på ”låda” och droppa tårna på ”låda” på trappan som också användes för dips. Ställde mig mot husväggen i skuggan för lite jägarvila, gjorde olika typer av armhävningar, samt plankan, crunches, cykling och rygglyft för bålen. Jobbade med utsidan och insidan av lårmusklerna och när pulsen gick ner något slängde jag in någon av de pulshöjande övningarna som jag började denna lista med.

Under passet hade jag hjälpa av Impetus, en app som kan användas för alla möjliga intervallträningar. Idag ställde jag in den på 45 sekunders arbete och 15 sekunders vila som skulle upprepas 30 gånger vilket alltså betydde att det blev en halvtimmes pass exklusive stretch. Snittpulsen låg på 131 och maxpulsen var 167 tack vare konditionsövningarna. Kaloriförbrukningen landade på 323 kcal.

Nu väntar en snabb dusch och sedan hoppar jag in i poolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar