tisdag 17 juli 2012

Måndag = punktering


Syrran och jag hade tänkt cykla ca 20 km denna måndagskväll. Det var bra väder och vi höll ett ganska bra tempo tills vi kom till stan där vi fick sakta ner ibland pga fotgängare och korsande biltrafik. Åter på cykelvägarna fick vi upp farten igen tills jag hörde ett oroväckande ljud från den bakre hjulen efter 12,62 km... Japp, strax efter ljudet kom ett nytt som orsakades av luften som lämnade däcket genom ett hål. Precis som förra måndagen när vi var på väg hem från Transylvanien med bilen...

Som tur var hade vi inte lika långt kvar hem den här gången. Vi hoppade ner från cykeln, kortade ner rundan och gick hem... ca 1,5 km. Vi höll 6,24 km/h och min maxpuls var 135 och medelpulsen låg på 121 och den korta promenaden resulterade i ytterligare 117 kcal efter att ha förbränt 543 under cyklingen. På cykeln hade jag både högre snittpuls (140) och högre maxpuls (179) varav den sistnämnda mättes när vi precis hade cyklat uppför en jobbig backe. Nerför en annan måste maxhastigheten på 31,1 km/h ha uppmätts, medan snittfarten landade på 15,4 km/h.

Om jag lyckas fixa cykeln under morgondagen (läs: tisdag), kanske blir det en cykeltur även imorgon kväll. Fast det kan också bli så att mamma bestämmer sig för att gå till gymmet och jag har lovat att följa med henne i så fall. Samtidigt borde jag ju fortsätta med löpträningsprogrammet (jag ligger tyvärr två veckor efter i nuläget), så det känns som att morgondagens träning kan bli vad som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar