söndag 11 mars 2012

Att jag har överlevt


de senaste veckorna utan yoga är nästan ofattbart...

I söndags skrev jag att det kanske skulle bli en yogavecka  v10. Planerna ändrades tyvärr när jag i tisdags började få ont i halsen och var väldigt seg i hela kroppen. Jag vet inte vad det var som jag drabbades av för jag hade varken nästäppa eller rinnsnuva och hostade gjorde jag inte heller. Jag kände mig bara febrig och väldigt trött.

I onsdags stannade jag hemma från skolan, men i torsdags var jag tvungen att åka in, precis som i fredags. Torsdagen blev en lång skoldag vilket inte var positivt för hälsan för i fredags var jag tvungen att åka hem på lunchen. Under fredagen och natten till lördag lyckades jag i alla fall sova mycket och vila var precis vad kroppen behövde för under helgen har jag nu orkat röra på mig.

Först blev det promenad/jogging inomhus som resulterade i hela 1174 kcal under de 100 minuterna jag rörde på mig. Den höga kaloriförbrukningen tyder kanske på att jag ansträngde mig lite för tidigt efter att ha varit sjuk så idag bestämde jag mig för att ta det lugnare och gå på en yogaklass som jag hade tänkt. 

Så jag tog på mig träningskläder strax innan kl 9, greppade yogamattan och vattenflaskan och gick till Sydpoolen denna soliga söndagsmorgon.


Vilket bra beslut det var! Den 75 minuter långa yogaklassen var helt underbar. Att få jobba igenom hela kroppen, sträcka ut den (och inse hur mycket smidighet/rörlighet jag har tappat), träna balans och styrka samt göra clownen kändes väldigt nyttigt.

Och jag vet ju vilken nytta yogan har för både själen och kroppen. Därför förstår jag inte hur jag inte kunde övertala mig själv de senaste veckorna för att gå på yogaklasser... Måste verkligen gå på flera pass i veckan!

1 kommentar: