onsdag 14 mars 2012

Hur hittar man tillbaka till sina träningsrutiner?


Det är kanske bara att bestämma sig, och jag vill ju träna och bokar in mig på klasser som jag är sugen på. Men när dagarna i skolan blir väldigt långa får jag gång på gång avboka mina planerade träningspass för jag hinner inte hem till dem. Självklart gör jag det så fort jag ser att jag inte hinner så att någon annan ska kunna ta min plats, men det känns ändå väldigt trist.

Jag skulle kanske kunna ta promenader på morgnarna men även om jag är mer av en morgonmänniska har jag inte lyckats med det den senaste tiden... Naturligtvis finns det tid på kvällarna, men ärligt talat så har jag väldigt lite ork efter att ha varit borta 11-12 timmar från hemmet, åkt till skolan, försökt vara produktiv hela dagen och sedan åkt hem...

Jo, jag vet att man får mer energi av träningen och allt det här som jag nu har skrivit låter mer som dåliga ursäkter... så jag ska se till att komma igång. Om jag bara skulle kunna få in 3-4 träningstillfällen i veckan vore det en bra start. Sedan blir det kanske lite lättare efter 30:e mars då vi kommer att få jobba individuellt i skolan april-maj. Just nu är det grupparbete och det kräver att man är i skolan varje dag 9-17.

Idag är ett undantag, vi kom överens om att jobba hemifrån och tiden jag sparar på att inte behöva åka in till Stockholm kommer jag att ägna åt en promenad, blodgivning och jag är också inne på att gå på yoga på kvällen. Mellan alla dessa aktiviteter kommer jag att sitta med skolarbetet och jobba...

Laga mat måste jag naturligtvis också göra. Kan tyvärr inte äta på Sushikungen varje dag... men igår var jag där och åt en tidig middag:

Laxtemaki
Åtta goda sushibitar
På sistone har vi faktiskt ätit mer fisk även hemma och jag är lite sugen på lax idag också. Vill minnas att vi har 4 laxbitar i frysen som då skulle räcka till både lunch och middag. Eller om vi nu inte är sugna på att äta samma maträtt två gånger idag, kan vi ju göra matlåda... Det är något jag måste bli bättre på: ta med lunch till skolan. Dels för att veta vad jag stoppar i mig men även för plånbokens skull. Det borde inte vara svårt... krävs bara lite disciplin.

Men nu borde jag klä på mig och greppa stavarna för att få lite frisk luft, njuta av solens strålar mot huden och träna kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar