lördag 24 mars 2012

Svårt att få ner pulsen


Ingen sovmorgon denna helg. Imorgon väntar flera timmars promenad/jogging med start kl 10 och idag var jag på cirkel kl 10-11. Ett bra sätt att starta helgen är att träna!

Jag gillar styrketräning, men jag är inte så förtjust i att träna på gymmet, därför passar cirkelträning mig jättemycket. Det som är så bra med det passet är att man tränar både styrka och kondition. Denna lördag satsade jag mycket på båda delarna och fick upp pulsen ordentligt. Och när man känner flera på passet då får man både peppa träningskompisarna och bli peppad av dem. Detta gör att man ger det där lilla extra som man kanske inte skulle göra om man tränade själv på gymmet.

Man kör lite snabbare fötter när man ska springa på lådan, orkar gå djupare i knäböj/utfall, eller lyckas hålla plankan till och med med en viktplatta på ryggen. Efter vissa konditionsstationer var det till och med svårt att få ner pulsen idag och så var det för många av oss. Självklart hade man kunnat välja att vila de första 45 sekunderna på nästa station för att hämta andan men jag ville ge järnet och jag var riktigt sugen på att köra två gånger på alla stationer. Detta gjorde att pulsen gick sällan ner under passet vilket i sig ledde till en snittpuls på 155.

Inte nog med att hjärtat fick jobba och vi gick igenom musklerna i hela kroppen, jag förbrände också 842 kalorier som jag var riktigt nöjd med!

Kvällen tänker jag ägna åt lite planering för att sedan ställa fram klockan och sova lite innan det blir dags för morgondagens motion.

Vi hörs!

1 kommentar: