söndag 4 mars 2012

Inte riktigt 9 mil


men jag känner mig ändå ganska nöjd med dagens prestation. Farten hade kanske kunnat vara bättre, men efter en timme började det kännas stelt i höftböjaren. Efter det kunde jag inte ta i lika mycket, så medan jag gick 6,7 km den första timmen, blev det ”endast” 6,43 km i andra timmen och det tog nästan 3,5 minut att gå de sista 280 metrarna. Det blev totalt 13,41 km på lite drygt två timmar med en snitthastighet på 6,52 km/h.

På bilden nedan ser Ni lite statistik från promenaden med stavarna som jag hämtade från Runkeeper- appen som rekommenderas varmt.


Kaloriförbrukningen där baseras dock på min vikt och hur mycket man i genomsnitt förbränner genom denna motionsform. Därför tittar jag hellre på min pulsklocka när det kommer till kalorierna. Den borde ge en mer exakt siffra eftersom den använder min vikt och hur mycket hjärtat får jobba för att räkna ut hur många kalorier kroppen behöver under en viss aktivitet. Snittpulsen blev 138 idag, som mest slog hjärtat 173 gånger på en minut och kaloriförbrukningen landade på 1263 kcal.

Jag har nu stretchat lite, framför allt höftböjaren och insida lår, men jag tror att jag kommer att behöva sträcka ut kroppen mera. Ett varmt bad och lite mat känns också välbehövligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar