onsdag 14 mars 2012

Nu har jag några tider att slå


När jag förra söndagen var ute och gick 13,41 km på 2 timmar  3 minuter och 20 sekunder kände jag att det vore en bra utmaning att försöka gå samma runda under två timmar.

Idag hade jag inte två timmar att ägna åt powerwalk, så jag var tvungen att komma på en ny runda. Den blev 7,83 km lång och tog 1 timme 10 minuter och 45 sekunder. Efter en timme hade jag gått 6,67 km och det kändes lite tråkigt att inte ha klarat av 7 km på en timme. Detta berodde mest på att jag blev långsammare ju fler kilometer jag hade bakom mig...


Jag måste lära mig att hålla samma tempo under hela rundan. Ska se om jag kan ställa in Runkeeper så att den tjatar på mig när jag går för långsamt. För klarar jag av att gå 7 km under 60 minuter, då blir det inga problem att klara den långa rundan från förra söndag under två timmar.

Annars var det skönt att vara ute med stavarna. Trots att det blåste mycket blev jag varm inte bara av att jag motionerade utan även av solstrålarna och det är välkommet efter vintermånaderna! ;o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar